Fint folk kommer alltid försent

Här kommer en väldigt sen uppdatering men det är ju faktiskt så att även överheten har saker att stå i. Kanske är det just så att på grund av våran s.k status är vi oerhört upptagna med diverse arbeten. Nu sitter jag iaf här på ett utedass mitt i skogen skiter för allt jag är värd och lyssnar på fågelkvitter. Sången från djuren med näbb skär i öronen då de påminner om de gånger som  de jävla pippifåglarna har planerat sig utanför sovrums fönstret och bedriver en form av allsång.
Jag vill inte bara vara negativ i detta inlägg nej, jag ska berätta att i måndags upplevde ett välkänt Halleluhja-moment då mitt hatobjekt har rest till Prag och stannar där veckan ut! Solen strålar till genom regnstormen och änglarna sjunger, kan livet bli så mycket bättre?

Efter att ha kommit in lite väl mycket in på bra saker kommer nu en lista på irriterande saker:

Daggmaskar. De ligger och slemmar på vägen där jag med mina förhårdnade fötter ska gå och som om det inte var nog med de där enstaka som krälar omkring lite varstans så har de nu börjat med grupputflykter.

Lumpare. Överallt, springandes, körandes bil och så vidare. Ivägen hela tiden, på konsum framför allt och jag tror att de förökar sig för var dag. Någon borde hålla koll på de där, kloning är inte etiskt korrekt.

Ostpriset. Ständigt stigande i takt med all annan föda men cheesen har spårat totalt, nu kan man inte ens få avnjuta en hederlig ostmacka utan att behöva käka nudlar resten av sommaren för att ha råd med alkoholhaltiga drycker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0